Reels är folkets opium!

Reels är den förtryckta varelsens suck, ett hjärta i en hjärtlös värld, och själen i själlösa förhållanden; det är folkets opium.

Sovjetisk propagandabild "NEJ" fast med brainrot istället för alkohol.

Vi har alla haft det snacket, då vi går igenom en efter en lite skamset och avslöjar hur mycket tid man har lagt på reels. Fyra, fem, ibland upp mot sex timmar varenda dag är tid då Zuckerburg äger dig. Trots att vi lägger mer tid på flödet än våra genuina intressen så är det väldigt ovanligt att någon faktiskt tycker att man får något ut av det. De sjuka skärmtiderna är väldigt normaliserade och vi bör göra allt i vår makt att streta emot kapitalisternas kamp om vår uppmärksamhet och tid!

Algoritmerna är byggda för att hålla din uppmärksamhet så länge det bara går. Ju mer tid du är på appen, desto mer information och data säljer tech-företagen till högsta budgivare, allt för att mata dig med mer reklam och få dig att konsumera mera.

Samtidigt säger folk att de inte har tid att gå på demonstrationer, gå ut och affischera eller att organisera sig. Inte konstigt, när man har som en halvtidstjänst skrollande att hinna med när man kommer hem. Ta tillbaka ditt liv! Ring en vän, börja med en ny hobby, rör gräs! Allt utom hjärnrötan.

Fast om du behöver något medans du avvänjer dig kan du alltid följa @rebell.se @proletaren @rkusverige och @kommunisterna.